مدیریت شبکههای اجتماعی و محتوای رسانهای
مدیریت شبکههای اجتماعی و محتوای رسانهای آنها امروزی برای کسبوکارها به امری حیاتی تبدیل شده و برخی اوقات نیازمند استخدام نیروهای متخصص است.
شبکههای اجتماعی یا به بیان بهتر رسانههای اجتماعی امروز به بخشی حیاتی از بازاریابی دیجیتال تبدیل شدهاند. این ابزارها مزایای زیادی برای جذب مخاطب دارند و البته مانند تمام اجزاء دیگر این ترکیب، نیاز به دقت و مدیریت حرفهای دارند. دلیل اهمیت این شبکهها در قدم اول، فعالیت بالای مخاطبان بالقوهی همهی کسبوکارها در آنها است. در نتیجه آنها تمایل دارند تا محتوای منتشر شده توسط برندها را نیز مطالعه کنند و بیش از محتوای تبلیغاتی به آن اهمیت میدهند.
شما بهعنوان یک کاربر یا مدیر امروزی قطعا با شبکههای اجتماعی مختلف اعم از اینستاگرام و توییتر آشنایی دارید. اما آیا در مورد چگونگی استفاده از این شبکهها و خاصیت رسانهای آنها در رشد کسبوکار نیز اطلاعات دارید؟ آشنایی با مدیریت این رسانهها و انتخاب هوشمندانهی کانالها برای بازاریابی شرکت، قدمی مثبت در گسترش کسبوکار، افزایش مخاطبان و نرخ تبدیل آنها به مشتری است.
در تعریف ساده مدیریت رسانههای اجتماعی فرآیند مدیریتی ارتباطات و انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی مانند توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و غیره است. این مدیریت، فرآیندی فراتر از پست کردن محتوا در پروفایل شبکههای اجتماعی شرکت است. اکرچه ارسال محتوا نقشی اساسی دارد، اما مدیریت رسانهای موارد دیگری همچون جذب مخاطب و افزایش دسترسی به برند و شناخته شدن هرچه بیشتر آن را نیز شامل میشود. در ارتباط با این موارد، وظایف اصلی در مدیریت رسانههای اجتماعی عبارتند از:
ارسال نظر